Nitrát a zöldségekben

Fontosnak tartom az első lépéseknél megemlíteni a nitrát tartalmú zöldségeket, hisz a sárgarépa már az első kóstoltatásnál jelen van, ami sok másik finomság mellett nitrát halmozó. Nem kell tőle félni, csak okosan kell használni. Mint mindennél itt is a mértéktartás fontos, jelen esetben Én úgy előztem meg a “bajt”, hogy a nagyobb sárgarépa 1/3-át, azaz a közepét használtam fel. Inkább több répát szeleteltem fel, a többi részét pedig elropogtattam főzés közben, illetve igyekeztem nem zsenge/új répát választani. Hisz a nyolc hónaposnál fiatalabb csecsemőkre azért veszélyes, mert szervezetükben még fejletlen a nitrát lebontó enzim.

A cékla! Lotti most volt egy éves, most kapott először kóstolót, nem terveztem Neki hamarabb bevezetni, hisz annyi minden sok más újdonságot kaphat ami biztonságosabb. Igen, nekem ez a szó jut eszembe a célkáról, annyi de annyi helyen hívják fel a figyelmünket a nitrát veszélyre, miért kockáztatnék? Mivel nem vagyok szakmabeli, csak tippeket és recepteket adok át Nektek, szeretnék egy cikket mutatni, ahol szó esik ezeknek a kockázatáról.

https://www.babaszoba.hu/articles/baba/Hozzataplalas_ovatosan_a_gyokerzoldsegekkel?aid=20160608132010

Spenótnál azt a praktikát választottam, hogy leöntöttem az első főzőlevet, ezzel is biztosítva a pocaknak a finom megbízható falatot. 🙂

Csak info és nem ajánlás. Nekem bevált, nem kell neked is ezt követned pontosan. Csak egy iránytű