Olajos magvak

A mi családunk nagyon szereti a magvakat, hisz sok vitamin található bennük. Van olyan reggel amikor elkészítek egy nagy adag kását Lottinak és magamnak, de a sajátomat tovább turbózom napraforgóval, aprított mandulával és hasonló finomságokkal. Így nagyon vártam már, hogy Lotti is találkozzon ezekkel az ízekkel, egy éves kora után. Mivel elég nagy allergén csoportól beszélünk, nagyon picike mennyiségekkel ismerkedett meg, a szintén három napos bevezetéssel. Első nap egy késhegynyi, mozsárban összetört adaggal kezdtem, majd ezt növeltem Neki. Azon a héten már más új dologgal nem találkozott a pocakja és egy hét szünetet is tartottam az új mag bevezetésével. Másik választott bevezetésem egy DmBio müzli volt, amire azért esett a választásom, mert mandulalisztet tartalmaz.
Részletesen, receptekkel mutatom be ismét, hogy Nálunk hogyan is zajlott/zajlanak ezek a folyamatok.

Mandula

(DmBio mandulalisztes müzli)

Kiváló E-vitamin forrás, folsavat, foszfort, vasat, kalciumot, magnéziumot, cinket tartalmaz.

Első nap egy evőkanál müzli keveréket tettem bele az aktuális tízórai kásába, másnap másfél kanállal, harmadik nap pedig 2 evőkanállal.

Szezámmag

Szintén nagyon jó E-vitamin forrás. Káliumban gazdag, de nagyon sok foszfort, magnéziumot és vasat tartalmaz, emellett található benne A-, B1-, B2 vitamin.

Minden nap mozsárban törtem össze frissen a szezámmagot, így első nap egy pici késhegynyit tettem a kásába, másnap kétszer ennyit. Harmadik napunkon elég rohanósra sikerült a tízórai, így nem is volt annyira éhes Lotti, ezért az egyik kedvencét vetettem be, az aszalt datolyát. Szokás szerint pici falatokra vágtam fel a datolyát és kentem rá az összetört szezámmagból. Így is elfogyott és vízzel öblítette. Küldetés teljesítve. 😀

Dió

A kesudióval együtt, sok kálciumot és foszfort tartalmaz.

Első nap egy édes ebéddel vezettük be a diót. Szintén kevéske kis adaggal, majd ezt a mennyiséget kétszereztem, majd háromszoroztam a következő napokban. Második napon muffint sütöttem és a tetejére szórtam a mozsárban összetört diót.

Pisztácia

Egyszeresen telítetlen, omega-3, omega-6 zsírsavakat tartalmaz. De kálium, mangán, réz, magnézium, kalcium, cink, vas és szelén is jelentős mennyiségben fordul elő benne.

Készítettem egy pisztáciakrémet, amit a tízórai után nasinak szántam, hisz egy klasszikus linzert készítettem a családnak, így egy keveset Lotti is evett belőle. Megkentem vékonyan a tetejét és ezzel el is kezdtük a pisztácia bevezetését. Másnapra is maradt a krémből, így kicsit nagyobb adagot raktam a kásájába.

Csak info és nem ajánlás. Nekem bevált, nem kell neked is ezt követned pontosan. Csak egy iránytű